یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: تحلیل و بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه بارشی به استان به‌تدریج از بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۷ بهمن تا اوایل روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن است.

اب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی پناهی، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کردستان افزود: این سامانه سبب بارش باران در دامنه‌ها و برف در ارتفاعات، وزش شدید باد به‌ویژه در ساعت‌های بعد از ظهر و عصر، مه و کولاک برف در ارتفاعات می‌شود و زمان اوج آن از اواخر وقت یکشنبه( ۲۷ بهمن) و دوشنبه( ۲۸ بهمن) است.  

وی اضافه کرد: بارش باران و برف، وزش باد گاهی شدید، مه و کاهش دید، کولاک برف در ارتفاعات، ریزش بهمن در نقاط برف‌گیر از مخاطره‌های این سامانه بوده و مناطق تحت تاثیر آن نیز همه نقاط استان به ویژه نواحی شمال‌غربی، غربی و جنوبی از جمله بانه، مریوان، سروآباد، مناطق اورامان، سارال و سرشیو، کامیاران و بخش غربی و جنوبی سنندج است.  

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان افزود: آثار مخاطره‌ای این سازمان نیز شامل آبگرفتگی مناطق داخل و خارج شهری به ویژه در روز دوشنبه با توجه به بالا بودن حجم بارش و آب شدن برف  است. کاهش دید به علت مه و کولاک در جاده‌ها و گردنه‌ها، امکان ریزش بهمن در گردنه‌ها و نواحی برف‌گیر  از دیگر مواردی است که این سامانه بارشی در پی خواهد داشت.  

وی افزود: توصیه می‌شود مردم در ایام فعالیت این سامانه بارشی از تردد غیرضروری در حاشیه رودخانه با توجه به بالا آمدن سطح آب، جاده‌های روستایی، نقاط برف گیر خودداری کنند و در صورت ضرورت تردد در جاده‌ها نیز تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.  

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

کد خبر 484563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha